Returnering av varor

Returnering

Hur gör jag?

  • Gå in på fraktsällskapets hemsida, till exempel Schenker/Postnord/GLS och köp ett sändnings-ID
  • Printa sändnings-ID
  • Fyll i Shoppos väglednings blanketten
  • Packa varan och sätt sändnings-ID på
  • För paketet till fraktsällskapet
  • Vi får paketet och varan blir registrerar på lagret
  • Dina pengar återbetalas

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på Shoppo. När du får paketet kan du packa den ut och pröva varan. Om den inte lever upp till din förväntning, kan du skicka varan tillbaka innanför 14 dagar i den ursprungliga förpackningen.

Har du ångrat ditt köp skal du själv betala frakten för paketet tillbaka till lagret.

Du väljer själv vilket fraktsällskap du använder för att skicka varan retur till oss. Gå in på fraktsällskapets hemsida och köp ett sändnings-ID varefter du printar den ut. Du kan även gå till ett ombud i ditt lokala område och få paketet skickat därifrån.

Med i paketet från oss finns det en väglednings blankett som skall fyllas i, fattas den ber vi dig vänligast att kontakta kundservice per email så du kan få en ny.