Om företaget
Shoppo.se specialiserar sig inom handel av hjälpmedel för äldre och handikappade. Shoppo ägs av BeloCare ApS, som är en dansk verksamhet som är aktiva inom hjälpmedelsbranschen:
BeloCare ApS
Haraldsborgvej 20
4000 Roskilde
Telefon | 085 80 98 540 |
mail@shoppo.se | |
VAT | SE502078-1802 |
Hemsida | www.shoppo.se |
Beställning
Shoppo säljer bara hjälpmedel via vår hemsida. Alla produkter kan beställas via webbshoppen och du kan meddetsamma se om produkten finns på lager. Om du har frågor angående din beställning är du alltid välkommen till att skicka oss en email.
Frakt och leverans
Leveranstiden är 2-4 vardagar från att du har lämnat in din beställning. Då hjälpmedel ofta beställs av familjemedlemmar eller liknande är det under beställningsprocessen möjligt att ange en annan leveransadress.
Våra fraktpriser är:
- Privatköp under 2.000 kr. till ombud - 95 kr.
- Privatköp över 2.000 kr. till ombud - gratis
- Privatköp med hemleverans - 195 kr
- Företagsköp - 149 kr.
Vi levererar inte produkter utanför Sverige.
Betalning
Alla priser på hemsidan är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms och eventuella avgifter.
Du kan antingen välja att använda Klarna eller att betala med kreditkort. Vi accepterar VISA och MasterCard. När du beställer produkter på www.shoppo.se hanteras betalningsprocessen av Nets och ePay.
Alla datautväxlingar mellan BeloCare ApS och Nets/ePay ärr SSL-krypterad, vilket ger full säkerhet. För dig som kund betyder det bland annat, att du inte har någon självrisk vid oberättigat tillträde till ditt kontokort.
När du lämnar in din order reserveras beloppet på ditt kontokort, men det dras först när produkterna skickas.
BeloCare ApS delar inte dina personliga informationer med andra parter.
Ångerrätt
Vi erbjuder 365 dagars ångerrätt från den dag du har mottagit produkten. För att returnera en produkt, skicka den till den här adressen:
E-Synergi
Att. Shoppo/Retur
Langøvej 7
DK-4760 Vordingborg
Danmark
Vill du ha pengarna i retur inom ångerrättsperioden på 365 dagar ska produkten returneras i original, intakt emballage. Om emballagen är skadat eller saknas helt, dras ett mindre belopp av som täckning för detta. BeloCare ApS förbehåller sig rätten till att inte godkänna returprodukter, som verkar ha använts, eller som är lite skadade. Du är endast ansvarig för eventuella värdenedsättningar, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå produktens typ, egenskaper, design och sättet som produkten fungerar på.
Sagt på annat sätt – du kan använda produkten på samma sätt, som om det är tal om provning i en fysisk butik före köp. Beloppet returneras med den betalningsmetod som du använda vid inköpet av produkten. Vi gör alltid vårt bästa att returnera beloppet inom 5 arbetsdagar.
Reklamationer
I överensstämmelse med konsumentköplagen erbjuder vi 3 års reklamationsrätt. Därmed kan du klaga över fel på varan i upp till 3 år efter köpet. Inom de första 6 månaderna är du täckt av en så kallad antaganderegel, vilket betyder att fel och brister som uppstått inom denna period kan antas ha funnits vid inköpstidspunkten och du är därför berättigad till byte.
Efter de första 6 månaderna övergår ansvaret för bevisning, att felet existerade vid köptidspunkten, till dig som köpare.
Förutsättning för byte, är att felet inte beror på fel användning av produkten. Om du vill reklamera en brist, ska det göras inom rimlig tid från att bristen upptäckts.
Är reklamationen berättigad, återbetalar vi dina fraktkostnader. Produkten ska alltid skickas tillbaka i lämpligt emballage och kom ihåg att få ett kvitto för paketet, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
Produkten skickas till:
Shoppo
Mrk. Reklamation
Haraldsborgvej 20
DK-4000 Roskilde
Danmark
Vi ber dig beskriva problemet så detaljerat som möjligt, när du returnerar produkten.