Vi har 365 dagars ångerrätt- också på julgåvor

×

Hur snabbt skickar ni iväg mitt paket?
Läs mer

Vi skickar varor på alla vardagar. Om du beställer innan kl 13.00 ser vi till att skicka paketet iväg samma dag. Våra paket skickas med Postnord och leveranstiden är 2–3 dagar beroende på var i Sverige du är bosatt.

Kan jag beställa något till en annan person?
Läs mer

Det kan du bra, var uppmärksam på att du ska skriva mottagarens namn endast på faktura adressen så att hen kan få paketet hos ombudet. Skriver du både ditt och mottagarens namn på skall båda kunna visa ID vid hämtning av paketet hos ombudet.

Var är mitt sändnings-ID?
Läs mer

Vi skickar ett sändnings-ID till den email adress du har gett vid beställningen av varan. Den blir först aktiverad när ditt paket kommer till Postnord för sortering, som oftast är på kvällen.

Har du inget sändnings-ID kontakta vänligen vår kundservice.

Kan jag ändra min beställning?
Läs mer

Vi kan tyvärr inte ändra en beställning eftersom vi endast kan häva den godkända mängden pengar från ditt kort. Ångrar du din beställning eller vill göra ändringar skal du snabbt kontakta vår kundservice så att vi kan annullera din beställning. Därefter kan du göra en ny beställning på hemsidan.

Vad kostar frakten?
Läs mer

Köper du för mer än 2.000 kr. betalar vi frakten. Vi skickar dina varor med Postnord. Vill du ha paketet till din hemadress koster det 149 kr extra.


Köper du under 2.000 kr

Det kostar 79 kr i frakt att få ett paket skickat med Postnord till ett ombudställe. Du får ett meddelande antingen på email eller via SMS når paketet kan hämtas.


Postnord hemleverans

Det kostar 119 kr att få paketet skickat till din hemadress.

Levererar ni utanför Sverige?
Läs mer

Vi skickar paket endast till svenska adresser. Önskar du att beställa hjälpmedel till en i Danmark kan du gå in på vår danska webshop, www.LivetSomSenior.dk.

Kan jag hämta mina varor på ert lager?
Läs mer

Vi är endast en nätbutik, därför kan man inte besöka lagret för att hämta sina varor.

När drar ni pengar från mitt betalnings kort?
Läs mer

Vi drar först pengarna från ditt konto när varorna är skickade från vårt lager.

Hur returnerar jag en vara?
Läs mer

Om du ångrar ett köp skal du skicka varan tillbaka till vårt lager. I paketet som du fick ligger en väglednings blankett som skall fyllas i och sättas in i paketet. Det finns även ett retur porto som ska sättas på själva paketet. Du betalar själv för returfrakten. Därför drar vi av 79 kr från det belopp vi återbetalar om du returnerar en vara och använder dig av den bifogade Postnord fraktsedel. Gäller det en rullstol, rollator eller shoppingvagn drar vi av 150 kr.

Hur byter jag en vara?
Läs mer

Du skal göra en ny beställning på den nya varan du önskar. Därefter skal du skicka den gamla vara tillbaka till lagret, när den kommer fram återbetalar vi dina pengar till ditt kreditkort eller via Klarna.

När får jag pengar tillbaka för en returvara?
Läs mer

Efter att vi har tagit emot och registrerat din returvara på vårt lager, återbetalar vi dina pengar på det kreditkort du använde vid beställningen av varan. Detta kan ta uppemot 5 vardagar.

1

Vi använder cookies

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.

Acceptera